Nieuwsbrief Blauw Wit '34
Geen afbeeldingen? Webversie
Nieuwsbrief voor leden, vrijwilligers van Blauw Wit ‘34.
Coronamaatregelen c.v.v. Blauw Wit ’34 We zijn alweer een paar weken los op Wiarda. Gelukkig wel, maar we beseffen ook dat we nog lang niet verlost zijn van het coronavirus. Nu de competities weer beginnen laten we nogmaals de genomen maatregelen weten, aangevuld met weer tal van nieuwe. Hieronder staan ze opgesomd. Graag ook aandacht voor het laatste item: de coronatoeslag. Bij Blauw Wit ’34 gelden de volgende coronamaatregelen: Algemeen Gezond verstand gebruiken staat voorop. Heb je klachten die horen bij het coronavirus? Of ben je in een nauw contact geweest met iemand met corona? Blijf dan thuis en laat je testen Was je handen en gebruik desinfectiemiddel. Bij ingang en uitgang kantine en kleedkamers staan dispensers. Ook na toiletbezoek: handen wassen! Voor alle leeftijdsgroepen geldt dat tijdens trainingen en wedstrijden geen 1,5 meter afstand hoeft te worden gehouden. Voorafgaand, tijdens de rustmomenten en na afloop van trainingen en wedstrijden bij 18 jaar en ouder wél 1,5 meter afstand. Volg de looplijnen in de kantine en op ons complex. Er is altijd een (corona) verantwoordelijk bestuurslid en/of commissielid aanwezig op ons complex. Als je terugkomt (van vakantie) uit een ‘oranje gebied’ is het dringend overheidsadvies om 10 dagen in thuisquarantaine te gaan. Uiteraard is ook de Covid-19-regelgeving van het RIVM en de Veiligheidsregio Fryslân van toepassing. Nogmaals: gezond verstand gebruiken staat voorop. Kantine In de kantine zijn alleen zitplaatsen. Ook hier altijd 1,5 meter afstand (tenzij er sprake is van één huishouden). Dit heeft tot gevolg dat er slechts ca. 80 personen in de kantine aanwezig kunnen zijn. Bezoekers van de kantine moeten zich registreren. Dit ten behoeve van een eventueel bron-en contactonderzoek door de GGD bij een eventuele besmetting. De tafels zijn genummerd en op de tafels liggen lijsten waarop de gevraagde gegevens moeten worden ingevuld. Blijf het liefst aan één tafel zitten. Wissel je van tafel: opnieuw registreren. Betalen kan alleen met pin. Per tafel liefst één iemand naar de bar om te bestellen. We zijn bezig op ons complex nog twee verkooppunten te creëren. Dit zal zijn naast de tribune en tussen de velden 1,2,3 en 4 op het “middenterrein”. Hier zullen in ieder geval koffie en enkele merken frisdrank zijn te verkrijgen. En er komen zitjes bij deze verkooppunten. Trainingen en wedstrijden We hebben in normale doen al een chronisch tekort aan kleedkamers. En met al deze coronaperikelen en de (terecht) te volgen regels is dit probleem alleen maar groter geworden. Om trainingen en wedstrijden zo “veilig” mogelijk te laten verlopen is het volgende besloten. Dit is drastisch maar wij menen dat dit gezien de huidige omstandigheden niet anders kan Trainingen Jeugdteams maken geen gebruik van de kleedkamers. Dus van de allerkleinsten t/m onder 19 thuis omkleden en douchen. Alle seniorenteams (mannen en vrouwen) kunnen gebruik maken van de kleedkamers, twee kleedkamers per team. Dit geldt ook voor de senioren G-voetbal. Wedstrijden 1e elftal mannen en vrouwen, 2e elftal mannen en JO19-1 kunnen gebruik maken van de kleedkamers. Per team de beschikking over twee kleedkamers voor zowel ons team als de tegenstander. Verder kunnen alle thuisspelende teams geen gebruik maken van kleedkamers. Dus thuis omkleden en douchen. Tegenstanders kunnen zich voor de wedstrijd niet omkleden in de kleedkamers, maar krijgen wel gelegenheid om zich na afloop van de wedstrijd te douchen. Dus ook zij in wedstrijdkleding afreizen naar ons complex. Voor onze teams die thuis omkleden: besprekingen vooraf en in de rust in de buitenlucht. T/m onder 17 kan voor een bespreking vooraf eventueel de commissiekamer worden gebruikt. Deze regel geldt in ieder geval t/m 15 oktober a.s. Ook in de dug-out geldt: zorg voor 1,5 meter afstand. We zullen waar mogelijk zorgen voor extra zitplaatsen naast de dug-outs. Wanneer in de praktijk blijkt dat er nog ruimte is voor douchen na de wedstrijd dan zullen thuisspelende seniorenteams hier als eerste gebruik van kunnen maken. Als blijkt dat er nog ruimte is om voor de wedstrijd toch in een kleedkamer om te kleden dan komen tegenstanders met een verre reistijd (1,5 uur en competities jo13-1, jo 15-1 en jo 17-1) hier het eerst voor in aanmerking. Voor vervoer naar uitwedstrijden volgen we de richtlijnen en adviezen van de overheid. Wanneer je met personen uit meerdere huishoudens plaatsneemt in één auto is het advies om een mondkapje te dragen voor reizigers van 13 jaar en ouder. Voor het vervoer in een bus/touringcar geldt de verplichting van het dragen van een niet-medisch mondkapje voor reizigers van 13 jaar en ouder. Toeschouwers bij wedstrijden We mogen, zonder gezondheidscheck / registratie etc., 250 toeschouwers toelaten. Bij wedstrijden van het eerste waar we meer toeschouwers verwachten wordt voorafgaand aan deze wedstrijd een te volgen procedure op de website geplaatst. De tribune heeft een beperkt aantal zitplaatsen, ga alleen zitten op de stoeltjes waar geen sticker is geplaatst. Langs de lijn houd je ook 1,5 meter afstand (tenzij er sprake is van één huishouden). Bestuurskamer Ook in de bestuurskamer zijn alleen zitplaatsen. De bestuurskamer is anders ingericht. Er staan nu zes tafels met bij iedere tafel 4 stoelen. Dit betekent dat maximaal 24 personen toegang hebben tot de bestuurskamer. Na een vergadering de bestuurskamer weer achterlaten in de huidige opstelling van tafels en stoelen. Ook de bezoekers van de bestuurskamer moeten zich registreren. Zelfde procedure en formulieren als in de kantine. Als je eerst plaatsneemt op een stoel in de kantine en later naar de bestuurskamer gaat, betekent dit twee registraties. Met name bij thuiswedstrijden van het eerste elftal zal de toegang tot de kantine aan strakkere regels gebonden zijn. Naast de bediening (2 personen) hebben de volgende functionarissen toegang tot de bestuurskamer bij thuiswedstrijden eerste elftal: a. Bestuur BW/ Commissie Commerciële Zaken (5)b. Bestuur tegenstander (3)c. Staf eerste elftal BW (3)d. Staf tegenstander (3)e. Arbitraal trio (3)f. Speaker (1)g. Wedstrijdcoördinator/secr. (1)h. Pers/sponsoren/KNVB officials etc. (5) De aanwezige bestuursleden zijn verantwoordelijk voor het hierboven aangegeven aantal bezoekers en voor wijzigingen hierin. Maximum blijft altijd 24. Indien er bij (belangrijke) wedstrijden vanwege bezoek van veel sponsoren, pers etc. het maximum van 24 wordt overstegen dan zal de nieuwe commissiekamer (voorheen drukkerij) ook worden benut als bestuurskamer. Trainingen en wedstrijden in de zaal Hier verwachten we geen problemen met kleedkamers. Wel dezelfde regels. Dit betekent vanaf 18 jaar 1,5 meter afstand. Wellicht, afhankelijk van grootte team, in twee shifts gaan omkleden en douchen. Ook bij wisselspelers vanaf 18 jaar 1,5 meter afstand. Volg de aangegeven looplijnen richting sporthal Invoering Coronatoeslag Het coronavirus houdt het bestuur en het kader al geruime tijd bezig. Om ervoor te zorgen dat alle leden kunnen voetballen hebben we met z’n allen een groot aantal maatregelen moeten nemen. Omdat we veel minder mensen toe mogen laten in de kantine gaan we extra verkooppunten op het complex realiseren. Omdat veel teams thuis zullen douchen, zullen zij veelal niet op het complex blijven. Vooral niet als de weersomstandigheden slechter worden. Daarnaast zullen wij extra kosten maken voor o.a. schoonmaak. Al deze maatregelen hebben tot gevolg dat de kosten aanzienlijk toenemen en de omzet van de kantine zal dalen. En laat nu net de kantine een belangrijke post zijn in de exploitatie van onze club. Wij hebben in eerste instantie besloten per 1 juli 2020 de contributie niet te verhogen. Nu echter de gevolgen van Corona steeds duidelijker worden heeft het bestuur gemeend de contributie tijdelijk te verhogen met een coronatoeslag. Deze toeslag bedraagt € 1,- per maand per lid en gaat in per september 2020. Deze toeslag is noodzakelijk om de komende tijd niet onze liquiditeitspositie in gevaar te brengen. De coronatoeslag wordt doorbelast zolang wij, als gevolg van Corona, te maken hebben met hogere kosten en lagere opbrengsten. Wij rekenen op jullie begrip voor deze maatregel. Het bestuur.
Coronamaatregelen c.v.v. Blauw Wit ’34
We zijn alweer een paar weken los op Wiarda. Gelukkig wel, maar we beseffen ook dat we nog lang niet verlost zijn van het coronavirus. Nu de competities weer beginnen laten we nogmaals de genomen maatregelen weten, aangevuld met weer tal van nieuwe. Hieronder staan ze opgesomd. Graag ook aandacht voor het laatste item: de coronatoeslag.
Bij Blauw Wit ’34 gelden de volgende coronamaatregelen:
Algemeen
Kantine
Trainingen en wedstrijden
We hebben in normale doen al een chronisch tekort aan kleedkamers. En met al deze coronaperikelen en de (terecht) te volgen regels is dit probleem alleen maar groter geworden. Om trainingen en wedstrijden zo “veilig” mogelijk te laten verlopen is het volgende besloten. Dit is drastisch maar wij menen dat dit gezien de huidige omstandigheden niet anders kan
Trainingen
Wedstrijden
Toeschouwers bij wedstrijden
Bestuurskamer
a. Bestuur BW/ Commissie Commerciële Zaken (5)b. Bestuur tegenstander (3)c. Staf eerste elftal BW (3)d. Staf tegenstander (3)e. Arbitraal trio (3)f. Speaker (1)g. Wedstrijdcoördinator/secr. (1)h. Pers/sponsoren/KNVB officials etc. (5)
Trainingen en wedstrijden in de zaal
Invoering Coronatoeslag
Het coronavirus houdt het bestuur en het kader al geruime tijd bezig. Om ervoor te zorgen dat alle leden kunnen voetballen hebben we met z’n allen een groot aantal maatregelen moeten nemen.
Omdat we veel minder mensen toe mogen laten in de kantine gaan we extra verkooppunten op het complex realiseren. Omdat veel teams thuis zullen douchen, zullen zij veelal niet op het complex blijven. Vooral niet als de weersomstandigheden slechter worden. Daarnaast zullen wij extra kosten maken voor o.a. schoonmaak.
Al deze maatregelen hebben tot gevolg dat de kosten aanzienlijk toenemen en de omzet van de kantine zal dalen. En laat nu net de kantine een belangrijke post zijn in de exploitatie van onze club.
Wij hebben in eerste instantie besloten per 1 juli 2020 de contributie niet te verhogen. Nu echter de gevolgen van Corona steeds duidelijker worden heeft het bestuur gemeend de contributie tijdelijk te verhogen met een coronatoeslag. Deze toeslag bedraagt € 1,- per maand per lid en gaat in per september 2020. Deze toeslag is noodzakelijk om de komende tijd niet onze liquiditeitspositie in gevaar te brengen.
De coronatoeslag wordt doorbelast zolang wij, als gevolg van Corona, te maken hebben met hogere kosten en lagere opbrengsten. Wij rekenen op jullie begrip voor deze maatregel.
Het bestuur.
voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!
Sommige widgets kunnen meerdere malen worden toegevoegd. Bij meermaals toevoegen wordt achter de widgetknop aangegeven hoeveel keer de widget is toegevoegd.