Blauw Wit '34 Missie en Visie

Blauw Wit '34 Missie en Visie

Missie, visie en kernwaarden

De toekomst van een voetbalclub gebeurt niet zomaar, die máák je. En daar heb je een visie voor nodig: een ambitieus, brutaal en origineel beeld van de toekomst.

Het verschil tussen missie en visie in één zin: een missie is waarvoor we staan, een visie is waarvoor we gaan. De missie heeft te maken met waarden en identiteit. Wie zijn we, wat zijn onze waarden, hoe willen we met onze mensen en gasten omgaan?

Missie: c.v.v. Blauw Wit ’34 is een amateur-voetbalinstituut waar prestatie, beleving, plezier en respect voor elkaar én onze gasten, leidend is en waar de sterke onderlinge band resulteert in een herkenbare positieve clubcultuur.        

Kernwaarden:

  • Sociale binding
  • Sportief
  • Beleving
  • Ambitieus en leidend
  • Respect         

Een visie geeft aan: hoe gaan wij de wereld van morgen beïnvloeden zodat wij succes hebben? De visie geeft een kort en helder antwoord op de vraag: hoe zien wij onszelf in de wereld van morgen? Het is het idee dat wij hebben over de ontwikkelingen in de branche en welke kant het bestuur en vrijwilligers willen dat het opgaat. Een visie heeft voor een organisatie een aantal functies.

  • Richting geven: alle neuzen dezelfde kant op
  • Inspireren
  • Zich onderscheiden van anderen
  • Winnen
  • Overleven

Onze visie:

Visie: cvv Blauw Wit’34 is dé toonaangevende voetbalvereniging voor de actieve en passieve voetbalbeleving van en voor iedereen, op een maatschappelijk verantwoorde wijze.


Een visie is wat we willen bereiken, de strategie hoe we het willen bereiken. De strategie volgt op de visie. In het navolgende zetten we uiteen welke speerpunten en acties we de komende jaren ontplooien om onze visie te realiseren.

Speerpunten van beleid

Per beleidsveld is de ambitie bepaald. De ambitie is vertaald als: Waar staan we in 2015?De speerpunten zijn als volgt:

Beleidsveld

Ambitie

Voetbal-topsport:

 

 

  1. Het eerste elftal speelt structureel in de subtop van de eerste klasse en vanaf 2016 regelmatig in de hoofdklasse waarbij de kern van het team (min. vijf spelers) uit Blauw Witters bestaat die de jeugdopleiding van Blauw Wit '34 hebben doorlopen;
  2. De overige selectieteams spelen op hoofdklasse, 1e klasse of divisieniveau;

 

Voetbal-recreatie

  1. Recreatieve voetballers (jeugd, senioren, zaal en veld) voetballen en trainen met groot plezier.

 

Accommodatie

  1. Uitbreiding van velden en kleedkamers.

 

Sponsoring

  1. Langdurige sponsorcontract met passende hoofdsponsor (zakelijke drijfveer) en subsponsoren (zakelijke drijfveer) en lage toetredingsdrempel voor gelegenheidsponsoren (liefdadigheid i.p.v. zakelijke drijfveer)

 

PR & Communicatie

  1. Perfecte in- en externe communicatie

 

Organisatie & cultuur

  1. Vrijwilligers ontzorgen door het bieden van goede faciliteiten, een goede organisatie en goede communicatie waardoor binding wordt vergroot.

 

Finance

  1. Gezonde financiële huishouding en afstemming contributie op kwaliteit van de aangeboden faciliteiten

 

Beleidsplan 2016-2020

Voor de periode 2016-2020 is een nieuw, enigzins aangepast, beleidsplan opgesteld. De afgelopen jaren heeft Blauw Wit '34, op het Wiarda complex, een stormachtige groei doorgemaakt. Waarbij steeds meer werd gevraagd van onze organisatie en vrijwilligers. De komende periode zal dan ook in het teken staan van een verdere professionalisering van onze organisatie. Een stap die wij de afgelopen jaren al hebben ingezet.
Het nieuwe beleidsplan weerspiegeld de ambities en uitdagingen van een groeiende en bloeiende voetbal vereniging voor het komende lustrum.
Kijk hier voor een handout van het beleidsplan 2016-2020.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!